Sabtu, 18 April 2015

Paderi dan ustaz

Paderi " saya mahu bertanya pd ustaz, mengapa hampir semua kubah masjid dibina seperti buah dada wanita.? Orang islam ni suka kepada kelucahan ke? kamu telah menjatuhkan maruah agamamu sendiri dgn cara tidak bermoral.."

Ustaz tersenyum tidak berkata apa2..

Paderi " Persoalan saya lagi. Agama kamu sangat tidak adil dan menindas wanita, dengan membenarkan lelaki islam berkahwin 4..mana perginya keadilan agama kamu?." Tidak keterlaluan jika saya katakan kamu orang islam yg gila dan kaki perempuan".

Ustaz diam seketika sambil memandang kebawah..

Ustaz " Baiklah sebelum itu saya akan mengajukan soalan kpd tuan paderi..dan dgn pertanyaan saya ini tuan akan dapat jawapannya".
" Diantara lelaki yg memandang sebatang pokok seperti seorang wanita cantik tidak berpakaian dan seorang lelaki lain memandang pokok seperti pokok dr mata kasarnya..yg mana satu lelaki yg suka kpd kelucahan ?"

Paderi " lelaki yg memandang pokok seperti wanita "

Ustaz " kami umat islam memandang kubah masjid ialah kubah semata2..tetapi tuan paderi memandang kubah seperti buah dada wanita"

Ustaz menyambung lagi " Dalam peraturan agama kami umat islam hanya dihadkan boleh berkahwin tidak lebih dr 4 dan tidak boleh lebih dr itu..Adakah peraturan agama tuan ada menyebutkan had jumlah berkawin?

Paderi " tidak"

Ustaz " Jadi agama tuan membenarkan kahwin tiada had jumlahnya lah ?"." ini bermakna umat agama tuan lebih gila dan kaki perempuan"

Pederi terdiam sambil memandang kelangit..

(Kisah ini hanya direka tetapi persoalan itu dipetik dari guruku)

0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...