Rabu, 18 April 2012

Petunjuk 10 - Thesis & AntiThesis

Dalam menjayakan matlamatnya,The Hidden Hand mempunyai satu strategi yang ampuh untuk menjalankan order 'Divide & Rule' nya itu.Strategi ini benar-benar berjaya mengawal dunia menurut kehendaknya.Di pihak yang lain,The Hidden Hand adalah kawan,sementara di pihak yang satu lagi,dia juga adalah pendukungnya.Bagaikan batu api,The Hidden Hand bertindak seolah-olah


'The Two-Face'


Ini adalah jigsclue di bawah codename 'Thesis & Antithesis'

Jigsclue ini penuh dengan tutorial taktik dan perancangan The Hidden Hand.

Simpan ia di dalam koleksi jigsclue anda baik-baik.


-M.O


Siapa pun sukar untuk menyangka bahawa seseorang telah mewujudkan pelbagai fahaman semata-mata untuk mengawal semua manusia.Siapa pun sukar untuk menyangka bahawa setiap fahaman telah diwujudkan atas sebab-sebab yang dirancang,bukan secara kebetulan.Namun manusia yang alpa tetap dengan kesibukan hariannya.Perangkap telah tersedia.Bila-bila masa sahaja segala 'zombie' ini akan ditangkap dan dijadikan mangsa hidup-hidup.

Untuk mempelajari strategi The Hidden Hand (THH) kita hendaklah 'masuk' ke dalam masalah yang dihadapi oleh mereka dalam usaha untuk mengawal penduduk dunia.Kita hendaklah memahami langkah-langkah permainan catur mereka.Bagaimana mereka menggunakan bidak-bidak dengan tepat.Dan berkesan.

Mula-mula,kita hendaklah memahami struktur penduduk dunia.Penduduk dunia mempunyai berbagai-bagai fahaman dan ideologi.Pada zaman sebelum kolonial,penduduk dunia menganut ideologi yang tradisional;lebih mendekati kepada budaya dan agama masing-masing.Di dunia sebelah timur,negara-negara di sini budayanya lebih terpengaruh dengan 3 agama besarnya iaitu Islam,Hindu dan Buddha di samping ada yang masih menganut animisme.Di negara sebelah Barat,Kristian mendominasi penduduk-penduduknya.Ini adalah imbasan sepintas lalu keadaan sosio-politik di seluruh dunia pada kasarnya.Katakan THH mahu menghindarkan musuh no. satunya iaitu ISLAM dan para penganutnya,

Akhirnya lelaki seperti raksaksa itu berkata: “Kalau begitu ceritakan kepadaku tentang Nabi Al-Amin itu, apa yang dia buat?”

Mereka menjawab: “Dia telah berhijrah dari Makkah ke Madinah.”


Lelaki itu bertanya lagi: “Apakah dia diperangi oleh orang-orang Arab?”

Mereka menjawab: “Ya, dia diperangi oleh orang-orang Arab.”


Lelaki itu bertanya lagi: “Kalau begitu apa pula tindakan dia terhadap mereka?”

Mereka ceritakan bahawa Rasulullah s.a.w telah mengembangkan dakwahnya dan sudah ramai pengikutnya.


Orang besar itu berkata lagi: “Memang begitulah, padahal mereka beruntung jika taat kepadanya.


Maka dia akan merancang untuk mempengaruhi seluruh penduduk dunia menjadi penentang kepada Islam dan sistemnya.Bagaimana?Jika dia tersilap langkah,bukan penduduk dunia menentang Islam,tetapi akan menentang idea-ideanya pula.Dia tidak boleh menggunakan strategi DIVIDE & RULE secara versi penuh kerana amat sukar dan akan mengambil masa yang lebih lama.Ini adalah perancangan dalam skala besar.Semua penduduk dunia hidup dalam pelbagai ideologi yang bukan ideanya.Pertamanya,sudah tentu dia akan mengawal Eropah dahulu,kerana ramai kenalannya di sana.Strategi pertamanya menubuhkan SECRET SOCIETIES dengan banyaknya di sana sini telah membantunya mengawal seluruh Eropah.Seterusnya dia bercita-cita mengawal institusi Kristian.Jadi dia mengarahkan salah satu kakitangannya menubuhkan aliran-aliran kepaderian dalam Gereja Katolik.Ini adalah cara untuk menaiki hierarki gereja dan menembusi 'Papal Crown' supaya institusi Kristian tunduk kepadanya.Jika dia dapat mengawal dunia Kristian,maka samalah seperti mendapat satu organisasi yang besar,mantap dan ramai pengikutnya secara percuma.Ini lebih hebat dari memiliki 1000 SECRET SOCIETIES.Kemudian barulah dia menjalankan strategi DIVIDE & RULE versi 'upgrade' dan telah diubahsuai.

Thesis adalah sesuatu idea atau subjek,manakala antithesis adalah lawan kepada thesis.Jika kita katakan +A adalah thesis,maka kita perlu wujudkan -A sebagai antithesis.Taktik mewujudkan kedua-dua keadaan ini pada asalnya untuk menjalankan DIVIDE & RULE,tetapi menjadi satu taktik yang lebih bernilai dari DIVIDE & RULE kerana dapat mempengaruhi lebih ramai orang.


Ok,jika kita tidak dapat mempengaruhi ramai orang untuk mengikuti idea kita untuk menentang musuh kita,kita boleh mempengaruhi mereka supaya jangan membantu musuh kita.Ini adalah asas kepada 'Thesis & Antithesis'.Taktik ini juga untuk mengimbangkan satu lagi strategi THH iaitu 'Ideology'.Jika THH mengeluarkan satu ideologi,contohnya Komunisme,apabila fahaman ciptaannya itu semakin berpengaruh dan di luar kawalan,maka ini akan membahayakan THH dan segala operasinya menentang Islam.Takut-takut ketika mahu bergerak memerangi Islam,perjalanannya dilambat-lambatkan oleh Komunis.Jadi THH perlu memikirkan ideologi lain yang menjadi antithesis kepada Komunis.

Kita lihat satu contoh mudah tentang Komunis dan aplikasi 'Thesis & Antithesis' ini ke dalamnya sebagai contoh penggunaan taktik ini di dalam situasi sebenar.



PROTOCOL NO.3
(Communism section)

6. The people, under our guidance, have annihilated the aristocracy, who were their one and only defence and foster-mother for the sake of their own advantage which is inseparably bound up with the well-being of the people. Nowadays, with the destruction of the aristocracy, the people have fallen into the grips of merciless money-grinding scoundrels who have laid a pitiless and cruel yoke upon the necks of the workers.


7. We appear on the scene as alleged saviours of the worker from this oppression when we propose to him to enter the ranks of our fighting forces – Socialists, Anarchists, Communists – to whom we always give support in accordance with an alleged brotherly rule (of the solidarity of all humanity) of our social masonry. The aristocracy, which enjoyed by law the labour of the workers, was interested in seeing that the workers (employees/slaves) were well fed, healthy, and strong. We are interested in just the opposite – in the diminution, the killing out of the goyim. Our power is in the chronic shortness of food and physical weakness of the worker because by all that this implies he is made the slave of our will, and he will not find in his own authorities either strength or energy to set against our will. Hunger creates the right of capital to rule the worker more surely than it was given to the aristocracy by the (* ill-) legal authority of kings.

8. By want and the envy and hatred which it engenders we shall move the mobs and with their hands we shall wipe out all those who hinder us on our way.

9. When the hour strikes for our sovereign lord of all the world to be crowned it is these same hands which will sweep away everything that might be a hindrance thereto.

10. The goyim have lost the habit of thinking, unless prompted by the suggestions of our specialists. Therefore they do not see the urgent necessity of what we, when our kingdom comes, shall adopt at once, namely this, that it is essential to teach in national schools one simple, true piece of knowledge, the basis of all knowledge – the knowledge of the structure of human life, of social existence, which requires division of labour, and, consequently, the division of men into classes and conditions. It is essential for all to know that owing to difference in the objects of human activity there cannot be any equality, that he, who by any act of his compromises a whole class, cannot be equally responsible before the law with him who affects no one but only his own honor. The true knowledge of the structure of society, into the secrets of which we do not admit the goyim, would demonstrate to all men that the positions and work must be kept within a certain circle, that they may not become a source of human suffering, arising from an education which does not correspond with the work which individuals are called upon to do. After a thorough study of this knowledge, the peoples will voluntarily submit to authority and accept such position as is appointed them in the State. In the present state of knowledge and the direction we have given to its development of the people, blindly believing things in print – cherishes – thanks to promptings intended to mislead and to its own ignorance – a blind hatred towards all conditions which it considers above itself, for it has no understanding of the meaning of class and condition.





Komunisme sebagai ideologi mulai diterapkan ketika meletusnya Revolusi Bolshevik di Rusia pada 7 November 1917. Sejak itu komunisme diterapkan sebagai sebuah ideologi dan disebarluaskan ke negara lain. Pada tahun 2005 negara yang masih menganut faham komunis adalah China, Vietnam, Korea Utara, Cuba dan Laos.

Orang yang mula-mula membentangkan idea Komunis ialah Karl Marx,seorang Yahudi Rusia yang lahir di Trier,Prussia.Friedrich Engels,pula adalah sahabat karibnya yang sama-sama mendukung idea-ideanya.

Pada tahun 1848,Karl Marx telah menulis Manifest der Kommunistischen Partei (The Communist Manifesto) di bawah arahan satu 'inner circle' dalam Illuminati.Pada masa yang sama,anehnya,seorang profesor telah mendapat tugas untuk mengarang satu karya yang menentang idea-idea Komunis.Profesor Karl Ritter telah membuat antithesis yang menentang idea-idea di dalam The Communist Manifesto dan Das Capital.



Kewujudan kontra di dalam dua gagasan itu menyebabkan terbahaginya dua kelompok masyarakat iaitu Sosialis-Komunis dan Kapitalis.Komunis senang merebak ke negara-negara yang besar dan ramai seperti Rusia dan China.Penduduk yang ramai menyebabkan jurang ekonomi menjadi besar dan idea-idea Komunis yang menyamaratakan kedudukan ekonomi di semua lapisan menarik lebih ramai pekerja,petani,buruh dan sebagainya menyertai parti-parti yang memperjuangkan faham komunis.

Bukan sahaja thesis-antithesis ini berlaku antara kelompok Kapitalis dan Komunis,malah di dalam Komunis sendiri telah berpecah kepada Marxis dan Anarkis.

Kaum Marxis percaya bahawa sebuah perubahan yang berjaya menuju ke arah komunisme, yang jelas bererti masyarakat tanpa negara, akan memerlukan sebuah tekanan atas para kapitalis yang apabila dibiarkan tentu akan membangunkan kembali kekuatannya, dan akan diperlukan juga kewujudan negara dalam sebuah bentuk yang dikawal oleh para pekerjanya.Komunisme akhirnya akan menjadi anarkis yang menentang "negara pekerja" yang dicadangkankan oleh para Marxis sebagai sesuatu yang tidak munasabah selain sebelum itu mereka menentang negara Kapitalis,maka mereka (Anarkis-Komunis) akan berhenti menjadi pekerja (apabila sebelumnya mereka adalah pekerja) dan dengan demikian akan segera bertukar menjadi penindas dan anarkis baru. Kaum anarkis mendukung pendapat mereka dengan merujuk pada Soviet Union yang bersifat anti demokrasi serta berbagai negara "Marxis" lain, sementara para Marxis mendukung cadangan mereka dengan merujuk pada kehancuran revolusi-revolusi yang dipimpin para anarkis semacam dalam Revolusi Mexico 1910 dan Perang Saudara Sepanyol.

Dengan demikian, kaum anarkis berusaha untuk "menghancurkan" negara yang wujud ketika ini, serta segera menggantikannya dengan kesatuan-kesatuan pekerja, kelab-kelab atau berbagai-bagai kaedah organisasi secara berpusat dan tidak mengamalkan hierarki. Kaum Marxis secara jelas,berusaha "merebut kekuasaan", yang bererti secara tersusun mengambil alih negara borjuis yang wujud ketika ini, atau menghancurkan negara yang wujud melalui sebuah revolusi dan menggantinya dengan sebuah negara baru yang dikawal oleh satu jawatankuasa berasaskan ideologi pemimpin tertentu (Leninisme, Trotskyisme, Maoisme) atau melalui sebuah sistem kesatuan pekerja (Kesatuan Komunisme , Autonomi Marxisme )

Melalui contoh mudah ini,kita boleh memahami bahawa THH tidak boleh mengharapkan satu ideologi sahaja,malah sama seperti modus operandi SECRET SOCIETIES,THH akan mewujudkan pasangan-pasangan ideologi;Thesis dan Antithesis untuk memecah-belahkan pemikiran masyarakat kepada kumpulan-kumpulan berbeza atau blok-blok berbeza.Modus operandi seterusnya ialah mengarahkan cawangan-cawangan SECRET SOCIETIES tadi supaya memimpin setiap blok ideologi yang berpecah-belah tadi supaya pada permukaannya kekal berpecah-belah tetapi pada dasarnya bersatu bantu-membantu untuk menentang ISLAM.

Mana-mana negara yang kuat berpegang pada satu-satu ideologi,faham Liberalisme dipaksakan.Komunis antithesisnya Kapitalis.Monarki antithesisnya Demokrasi.Begitu juga fahaman-fahaman lain seperti Sosialisme yang bercabang kepada Fasisme,Nazisme dan sebagainya termasuk Nasionalisme.

Semua ini akhirnya akan menjadi ANTITHESIS KEPADA PERJUANGAN MENEGAKKAN KALIMAH ALLAH DI MUKA BUMI.




PROTOCOL NO 5


10. In order to put public opinion into our hands we must bring it into a state of bewilderment, by giving expression, from all sides, to so many contradictory opinions and for such a length of time as will suffice to make the goyim lose their heads in the labyrinth and come to see that the best thing is to have no opinion of any kind in matters political, which it is not given to the public to understand, because they are understood only by him who guides the public. This is the first secret.


11. The second secret requisite for the success of our government is comprised in the following: To multiply to such an extent; national failings; habits; passions; conditions of civil life; that it will be impossible for anyone to know where he is in the resulting chaos, so that the people in consequence will fail to understand one another. This measure will also serve us in another way, namely, to sow discord in all parties, to dislocate all collective forces which are still unwilling to submit to us, and to discourage any kind of personal initiative which might in any degree hinder our affair. There is nothing more dangerous than personal initiative: if it has genius behind it, such initiative can do more than can be done by millions of people among whom we have sown discord. We must so direct the education of the goyim communities that, whenever they come upon a matter requiring initiative, they may drop their hands in despairing impotence. The strain, which results from freedom of actions, saps the forces, when it meets with the freedom of another. From this collision arise grave moral shocks, disenchantments, failures. By all these means we shall so wear down the goyim, that they will be compelled to offer us international power, of a nature that, by its position, will enable us, without any violence, gradually to absorb all the state forces of the world and to form a Super-Government. In place of the rulers of to-day we shall set up a bogey which will be called the Super-Government Administration. Its hands will reach out in all directions like nippers and its organization will be of such colossal dimensions that it cannot fail to subdue all the nations of the world.


MAKSUD:

“Untuk menguasai pendapat umum, yang pertama sekali diperhatikan ialah pentingnya mengacaukan pendapat umum itu dengan cara menyampaikan beragam pendapat yang saling bertentangan,..... ini kaedah yang pertama.

Kaedah kedua, ialah usaha meningkatkan dan menekankan persepsi tentang kekurangan-kekurangan yang ada di dalam masyarakat, tentang kebiasaan yang berkembang, aspirasi, dan gaya hidup, sehingga diwujudkan kekesalan terhadap kehidupan yang memperlihatkan adanya kekacauan; akibatnya, masyarakat akan kehilangan saling-percaya satu dengan lainnya. Langkah ini akan membuahkan perbezaan pendapat pada semua pihak dan lapisan, melemahkan kekuatan perpaduan yang ada pada mereka, diiringi usaha menghilangkan atau menekan kekuatan-kekuatan yang mungkin akan dapat menggagalkan usaha kita".






FIKIRKAN SEMULA
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...