Isnin, 26 Mei 2014

Anwar Ibrahim dan keluarga Yahudi Rothschild


tedturner-billgate-soros-davidrockerfellar
Keluarga Yahudi Rothschild : Dari kiri, Ted Turner, Bill Gates Sr, George Soros dan David Rockefeller


Dari egroup AIDC
Anwar sudah lama mengkaji kekuatan Amerika Syarikat, di mana puncanya. Rothschild, Rockefeller, neocon. Think tank dan tukang baca buku kekuatan Amerika kepada Anwar adalah Khalid Jaafar (Pengarah IKD).
Pentingnya Khalid Jaafar kepada Anwar, ketika Anwar menjadi TPM, Khalid lah Setiausaha Akhbarnya. Bermakna semua maklumat dalam dan luar negara bergantung sepenuhnya kepada manusia bernama Khalid ini. Ketika Anwar menjadi banduan dan merekod di dalam penjara, satu-satu khazanah, aset, harta dan dana Anwar adalah (IKD) Institut Kajian Dasar. Khalid juga diamanahkan untuk menjaganya.
Di situlah juga ‘nyawa terakhir’, Anwar untuk mendapat saluran dana luar (Konrad Adenauer Foundation, Jerman), ketika kaki dan tangan Anwar terikat di penjara Sungai Buloh.
Yayasan Kristian-Yahudi Jerman

Sekarang mari kita teliti apa yang dilakukan oleh Anwar ketika menapak satu tangga untuk menjadi PM, dari tahun 1990-an hingga 1998. Setelah tiga tahun menyertai UMNO, Anwar menubuhkan IKD pada tahun 1985, sebagai think tanknya untuk memacu karier politiknya dalam UMNO. Kemasukannya ke dalam UMNO pada tahun 1982, mengejutkan ramai pihak terutama dari PAS, kerana sebelum ini, pendirian politik Anwar mengikut jalur gerakan Islam, sebagai Presiden ABIM dan pernah diramalkan sebagai Presiden PAS, oleh Subky Latif, aktivis PAS, Wilayah Persekutuan. Itulah Anwar, apa yang diramalkan selalunya tidak tepat. Anwar hanya menampakkan wajahnya, untuk sesuai diketahui umum, tetapi menyimpan wajah sebenarnya yang tidak diketahui.
Selepas dua tahun tertubuhnya IKD, Anwar mengundang sebuah Yayasan dari Jerman, Konrad Adenauer Foundation (KAF) menjadi penajanya. Itu pun mengejutkan, bagaimana seorang yang kononnya bekas aktivis Islam seperti Anwar boleh menerima dana dari Yayasan Kristian-Yahudi dari Jerman. Sebagai Menteri di JPM, Anwar boleh menggunakan kuasanya untuk mendapat dana dari dalam negara untuk menampung think tanknya, tetapi Anwar mengunakan kaedah sebaliknya, mengundang dana asing membantu karier politiknya.

Peter Schier, Wakil KAF di Malaysia (kiri) dan Anwar Ibrahim. KAF merupakan
penaja paling lama kepada think tank Anwar (IKD), sejak 1984 hingga
sekarang. Modus operandi KAF adalah menaja tokoh yang mempunyai potensi
untuk menjadi PM bagi memastikan agenda utama yayasan itu mewujudkan IFC di Malaysia akan terlaksana.
KAF merupakan think tank untuk Parti Kristian Demokratik (CDU), Jerman. Ditubuhkan pada tahun 1963, sebagai resolusi “perjanjian Luxembourg” [antara Konrad Adenauer, Chancellor Jerman dengan David Ben Gurion, Perdana Menteri Israel dan Nahum Goldman, American Jewish Committee].
Antara lain resolusi itu menyebut, Jerman bersedia membayar pampasan kepada kaum Yahudi ekoran daripada kononnya berlaku pembunuhan beramai-ramai kaum Yahudi (holocaust) semasa era Nazi dalam peperangan dunia 1 di Jerman. Jadi penubuhan KAF merupakan bentuk pampasan kerajaan Jerman kepada kaum Yahudi, di mana KAF akan berperanan memberi bantuan kepada seluruh dunia bertujuan untuk membersihkan imej Israel dan mendaulatkan ketuanan Israel.
Siapakah yang mencanang wujudnya “holocaust” ? Individu itu antaranya Chaim Weizmann yang mendapat sokongan daripada Rothschild. Chaim Weizmann adalah aktivis Zionis yang aktif dalam memperjuangkan “negara Yahudi” berjaya mencapai cita-citanya apabila diatur oleh Rothschid di London untuk bertemu dengan Arthur James Balfour, yang akhirnya berhasil mendapatkan hak di Palestin melalui Perjanjian Balfour (1917).
Memang tidak dapat disangkal, kewujudan negara berdaulat Israel dirintis oleh Rothschild, kerana fakta sejarah menyebut pada 2 November 1917 (ketika Deklarasi Balfour diadakan), Arthur James Balfour (Menteri Luar Negeri British) telah menghantar surat resolusi persetujuan penyerahan hak menduduki kaum Yahudi di Palestin kepada Lord Rothschild (keturunan generasi kedua Rothschild) yang ketika itu menjadi ketua komuniti Yahudi di Britain.
Surat Balfour itu kemudiannya dikirim oleh Rothschild kepada Organisasi Zionis Sedunia untuk dimaklumkan kepada kaum Yahudi sedunia. Hasil perjanjian itu, kaum-kaum Yahudi yang sebelum ini menetap di pelbagai negara telah dipindahkan secara berperingkat-peringkat ke Palestin untuk mendominasi bumi Islam itu.Klik
Bermakna ketika Anwar menjemput KAF menjadi penaja utama think tanknya (IKD) pada tahun 1987, Anwar sudah menyedari susur galur sejarah yayasan Kristian-Yahudi itu, dan akur dengan prasyarat yang dikemukakan oleh yayasan itu, sebelum diadakan kerjasama antara kedua pihak.
Anwar melalui IKD menerima tajaan KAF. KAF pula yayasan Jerman, tempat bermulanya keluarga Rothschild yang menuntut kematian kaum Yahudi dibunuh secara holocaust dibela.
Rangkaian Rothschild mempromote Anwar
Tahun 90-an dianggap tahun paling gemilang dalam sejarah politik Anwar. Dia diramalkan bakal menjadi PM, setelah kedudukan kukuhnya sebagai TPM. Ketika ini juga badan pemikirnya IKD-KAF telah mempersiapkan Anwar sebagai PM dengan mendapat restu Amerika Syarikat.
Bermula dari 1994, IKD-KAF telah menganjurkan Dialog Pasifik pertama di Pulau Pinang, diikuti dengan Dailog Pasifik II di Kuala Lumpur (1996) dan Dialog Pasifik III di Kuala Lumpur (1998). Hasilnya Dailog Pasifik itu berjaya membawa turun tokoh-tokoh Yahudi dari Amerika ke Kuala Lumpur antaranya William Cohen (Setiausaha Pertahanan Amerika), Madeline Albright (Setiausaha Negara) dan Henry Kissinger (bekas Setiausaha Negara Amerika Syarikat).
AnwarCohenberbaris
Anwar Ibrahim disambut dengan pembarisan tentera Amerika Syarikat, ketika lawatan Timbalan Perdana Menteri itu ke Pentagon pada 16 April 1998. Turut mengiringi Anwar adalah William S Cohen, Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat (kiri) dan Kolonel Gregory Gardner, Komender Angkatan Tentera Amerika Syarikat (tengah)


Pada 26 Jun 1997, Anwar Ibrahim sendiri dengan bangganya menyaksikan majlis tandatangan perjanjian bersama antara IKD (diwakili oleh Abdul Rahman Adnan) dengan Heritage Foundation Washington (diwakili oleh Dr David Brown) di Kuala Lumpur.
Serentak dalam masa yang sama rangkaian Rothschild telah mempromote imej Anwar di persada luar negara sebagai pemimpin masa depan. Pada tahun 1998, majalah Newsweek (tajaan Rothschild) telah menobatkan Anwar sebagai “Newsweek’s Asian of the Year” . Pada tahun yang sama juga Anwar dilantik sebagai “Chairman of the Development Committee of the World Bank and International Monetary Fund (IMF)“.


Ada apa dengan jawatan Bank Dunia dan IMF ?
Bank Dunia dan IMF adalah alat Yahudi untuk memperkasakan Israel yang ditaja oleh Rockefeller dan Rothschild. Baca catatan sebelum ini; klik di sini dan di sini
JimWolfenson_Anwar
Rangkaian Al Gore : Anwar bergambar dengan James Wolfensohn selepas mesyuarat di London 2010.
Wolfensohn merupakan korporat Yahudi Amerika Syarikat yang pernah menjadi Presiden Bank Dunia. Beliau terlibat aktif dalam rangkaian perbankan Yahudi, antaranya dalam Salomon Brothers, dan Pengerusi
Lembaga Penasihat Citibank. Selain itu beliau juga merupakan Ahli Pemegang Amanah the Brookings Institution dan the Rockefeller Foundation. Beliau juga ahli CFR (the Council on Foreign Relations). klik di sini


Anwar pula dilantik sebagai Pengerusi Komuniti Pembangunan di Bank Dunia dan IMF pada tahun 1998 oleh James Wolfensohn (Presiden Bank Dunia) dan Michel Camdessus (Pengarah IMF). Siapa Wolfensohn? Siapa Camdessus ?
James Wolfesohn, seorang Yahudi berasal dari Australia, berpindah ke England dan di Amerika Syarikat. Dia mempunyai pertalian darah dengan Rockefeller dan pernah bekerja dengan Rockefeller sebagai Pengarah Bank New York City dan eksekutif kanan Salomon Brothers.
Pada tahun 1980, dia menjadi warganegara naturalisasi Amerika Syarikat, seterusnya dilantik sebagai Presiden Bank Dunia pada tahun 1995. Selepas bersara daripada Bank Dunia, dia menubuhkan syarikatnya sendiri, Wolfensohn & Company, LLC, dan pada 2006, dilantik menjadi Pengerusi Lembaga Penasihat Antarabangsa Citigroup
Dia juga dilantik sebagai ahli pemegang amanah the Brookings Institution, dan ahli lembaga amanah the Rockefeller Foundation. Ahli kepada the Council on Foreign Relations dan pernah menghadiri meeting the Bilderberg Group, the Aspen Institute, and the World Economic Forum.
Bekas Setiausaha Negara, Condoleeza Rice pernah melantiknya sebagai duta Amerika ke Irael untuk penyelesaian masalah penempatan haram Yahudi di Gaza.
Michel Camdessus pula adalah  Pengarah  the International Monetary Fund (IMF) dari 16 Januari 1987  hingga 14 Februari 2000. Berasal dari Perancis, pernah menjadi Gabenor kepada  Bank of France , sebelum berpindah ke Amerika Syarikat.
Satu artikel menarik yang ditulis oleh David Pidcock (2000) menyebut “ramai orang terkejut apabila Al Gore, Naib Presiden Amerika Syarikat menyokong secara terbuka kepada Anwar Ibrahim pada tahun 1998. Ramai yang tidak mengetahui sokongan Al Gore sebenarnya diatur oleh IMF dan Wall Street. Peneraju IMF ketika itu adalah Michael Camdessus, yang merupakan sahabat dan sekutu Anwar dan mereka pernah menjadi penulis bersama dalam sebuah buku.. Ramai yang tidak mengetahui sentimen Al Gore dipengaruhi oleh anak perempuan yang berkahwin dengan Paul Schiff,(keturunan Rothschild) pengarah Wall Street. Paul Schiff adalah keturunan Jacob Schiff yang ditugaskan untuk membiayai Revolusi Bolshevik yang menjadi dendam lama keturunannya”.
Baca artikel David Pidcock, Klik di sini. Kaji semula susur galur Paul Schiff, Jacob Schiff yang berasal dari keturunan Mayer Amschel Rothschild, klik  di sini

Hubungan Anwar dengan Emma Rothschild
Pada 2007, Anwar sendiri menulis di blognya (anwaribrahimblog, klik di sini) bahawa dia berwacana empat tokoh bersama empat tokoh di Florence, Itali. Empat tokoh itu adalah  Anwar Ibrahim, Amartya Sen , Emma Rothschild dan Michel Camdessus.
AnwarbotolArak
Dari kiri Amartya Sen, Anwar, Emma Rothschild dan Michel Camdessus dalam program Wacana Empat Tokoh di Florence, Italy pada Mac 2007



Michel Camdessus seperti yang dihurai di atas adalah sekutu Anwar. Manakala Amartya Sen dan Emma Rothschild adalah pasangan suami isteri yang menjadi idola Anwar. Amartya Sen berasal dari India, keluar dari agamanya (Hindu) setelah berkahwin dengan Rothschild (Yahudi).
Anwar selalu menyebut di dalam tulisan semasa berada di Amerika Syarikat, dia sering mengunjungi ke rumah Emma Rothschild dan seronok kerana dapat bertukar-tukar fikiran.
Anwar sudah tentu tahu siapa keturunan Emma dan dia memang secara sengaja untuk mendekati keturunan kaya Yahudi itu. Itulah cara Anwar, apabila, dia mengetahui, susurgalur seseorang, dia akan melakukan apa sahaja untuk membodek dan mendekatinya, supaya dia mendapat banyak manfaat daripada perhubungan itu.
Emma Rothchild adalah berketurunan Yahudi Rothchild, dilahirkan di London, England. Dia adalah anak perempuan kepada Nathaniel Mayer Victor Rothschild,[ Baron Rothschild generasi yang ketiga (1910-1990)] hasil perkahwinannya dengan isteri kedua, Teresa Georgina nee Mayor (1915-1996). Emma merupakan kakak tiri kepada Jacob Rothschild, Baron Rothschild generasi yang keempat.
Untuk pemahaman lanjut, sila baca tulisan saya sebelum ini berkenaan Anwar Ibrahim dan Emma Rothschild bertajuk “Anwar Ibrahim berdialog Kristian dan Yahudi di Florence, Itali”, 

Petikan dari  www.anwaraidc.com

0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...