Jumaat, 27 April 2012

Lambang Logo Dan Simbol

Pentagram kuno – bintang terbalik


Pentagram moden – bintang tak terbalik


Pentagram Kuno dan Pentagram Moden Bintang Terbalik adalah simbol Baphomet. Golongan Illuminati memang sinonim dengan Baphomet di mana Baphomet yang berkepala kambing diibaratkan sebagai simbol untuk menyembah syaitan. Dalam gerakan Illuminati, Baphomet adalah simbol bagi ritual dan penyembahan untuk tunduk pada syaitan.

Simbol "Star Of David"


Bendera Israel


Bendera Israel juga mengandungi simbol mereka iaitu dua segitiga yang satunya terbalik, apabila digabungkan menjadi bentuk bintang. Ianya di panggil ‘Star of David’ dan merupakan lambang kepada orang-orang Yahudi. Dua segitiga itu juga mempunyai beberapa maksud, dan yang biasa diketahui ialah segitiga normal itu melambangkan wanita dan segitiga terbalik itu melambangkan lelaki.

Tetapi menurut sumber-sumber Yahudi, ‘Star of David’ itu melambangkan nombor 7, iaitu hujungnya ada 6 dicampurkan dengan pusat tengah jadi 7. Maksud pendapat dari Yahudi itu ditujukan kepada bilangan hari Tuhan ciptakan alam ini iaitu 6 hari dan dicampur sehari hari berehat , menjadikannya 7 hari. Juga dinisbahkan kepada 6 hari bekerja dan 1 hari Sabat, 7 malaikat utama dan sebagainya.

Simbol Matahari Illuminati


Lain-lain Simbol dalam gerakan Freemason dan Illuminati

0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...