Isnin, 16 April 2012

Siri 1 - Mari kita kembali ke hari pertama Illuminati

Mengapa mereka memilih kata "Illuminati" untuk organisasi rahsia mereka? Weishaupt sendiri mengatakan bahawa perkataan tersebut berasal dari Lucifer dan berarti 'pemegang dari cahaya'.


Illuminati diitubuhkan pada tahun 1534 oleh pengasasnya Ignatius Loyola untuk memerangi reformasi dan menyebarkan kepercayaan. Ketua Jesuit dan lain-lain Jesuit tertinggi mereka adalah ahli-ahli sihir di mana mereka ini adalah LUCIFERIAN dan mereka menyembah apa yang mereka akan memanggil Lucifer.

Apa yg mereka percaya adalah Lucifer. Mereka ini merupakan kuasa di belakang Presiden dan seluruh dunia. Jesuit ini lah yg telah menulis 'Protocols Of The Learned Elders Of Zion' dan mereka ini sentiasa membawa ke mana saja apa yg telah mereka tuliskan.

Weishaupt adalah seorang Profesor Jesuit yang terlatih daripada Canon Law, mengajar di Universiti Ingolstadt, ketika dia membelot dari Kristian untuk merangkul konspirasi Luciferian, pada tahun 1770. Dia mula menulis rencana induk yang dirancang untuk memberikan Synagogue Iblis sehingga ianya disebut sebagai Jesus Christ dan mereka boleh memaksakan ideologi ini melalui cara kuku besi syaitan.


Weishaupt menyelesaikan tugasnya pada tanggal 1 Mei 1776. (Kebanyakkan negara-negara terus meraikan setiap tahun pada tarikh 1 Mei untuk menghormati acara besar) Itu adalah hari Weishaupt selesai rencana rasminya yang diperlukan penghancuran semua kerajaan yang ada dan agama .. Tujuan itu disebarkan agar rakyat terjerumus ke dalam kancah ini dengan kuatnya pada politik, sosial, ekonomi, dan isu-isu lain dan pada hari ini keadaan sangat meruncing di seluruh dunia. Insiden-insiden mengangkat senjata disediakan yang akan menyebabkan mereka melawan dan melemahkan diri, secara berperingkat menghancurkan kerajaan kebangsaan dan institusi-institusi keagamaan pada masa itu.

Plot perancangan setan mereka ini telah di atur dan dilancarkan semula pada 1760 dengan pertama kalinya muncul secara terang-terangan dengan nama Illuminati. Illuminati ini sepertimana yg telah diketahui diasaskan oleh Adam Weishaupt salah seorang paderi Katolik. Kemudian atas permintaan dari Perancangan Kewangan ia membelot dari Gereja Katolik dan meng-organisasikan Illuminati yang dibiayai oleh Bahagian Kewangan Antarabangsa.


Ciri-ciri utama dari perencanaan operasi Weishaupt untuk melakukan hal-hal berikut untuk membantu mereka untuk mencapai tujuan mereka:

1. Kewangan dan rasuah seks digunakan berpandu kepada mereka-mereka yang berjawatan tinggi di pelbagai bidang di dalam kerajaan dan bidang usaha yang lain. Setelah orang-orang yang berpengaruh telah jatuh ke dalam penipuan dan godaan dari Illuminati, mereka akan diadakan dalam perhambaan oleh penerapan bentuk-bentuk politik dan lain pemerasan, ancaman kehancuran kewangan, pendedahan awam dan kerosakan fizikal, bahkan kematian bagi diri mereka sendiri dan juga yang mencintai ahli keluarga mereka.

2. Illuminati menyebarkan fahaman di fakulti dan universiti perguruan tinggi adalah untuk menumbuhkan mental pelajar yang memiliki kemampuan luar biasa dan yang memiliki keluarga baik dibesarkan dengan kecenderungan antarabangsa, dan mengesyorkan mereka untuk latihan khusus di peringkat antarabangsa. Latihan semacam itu harus diberikan dengan memberikan biasiswa kepada mereka yang dipilih oleh Illuminati. Semua sarjana seperti itu menjadi yang pertama dipujuk dan kemudian yakin bahawa orang bakat khas mempunyai hak untuk memerintah mereka yang kurang berbakat dengan alasan bahawa rakyat tidak tahu apa yang terbaik bagi mereka secara fizikal, mental dan spiritual.

3. Semua orang berpengaruh yang terjebak dan berada di bawah kawalan Illuminati, ditambah dengan pelajar yang secara khusus dididik dan dilatih itu harus digunakan sebagai agen dan ditempatkan di belakang layar dari semua kerajaan sebagai ahli yang spesialis. Mereka akan menyarankan para eksekutif yang tinggi agar menggubal dasar yang dalam jangka panjang dan mereka dipilih atau dilantik untuk berkhidmat melayani rencana secara rahsia satu konspirasi dunia Illuminati yang membawa kepada kehancuran kerajaan dan agama.

4. Mereka mendapatkan kawalan mutlak media sehingga semua berita dan infomasi boleh condong untuk meyakinkan bahawa kerajaan dunia adalah satu-satunya yang boleh memberi penyelesaian kepada masalah yang banyak dan pelbagai.

Setelah membaca keempat-empat strategi ini, kita harus mengakui bahawa media massa kita dikendalikan di semua peringkat dan bahawa di semua peringkat kerajaan kita juga disusupi dan dikendalikan oleh mereka sepertimana Weishaupt telah merancang kembali pada 1700's. Malangnya, hanya sedikit dari kita menyedari fakta ini, itulah sebabnya mereka membuat rasa kecil dari banyak peristiwa dunia yang berlaku hari ini.

Setiap peperangan sejak itu yang bermula dengan Revolusi Perancis, telah dipromosikan oleh operasi Illuminati di bawah pelbagai nama dan pena. Dikatakan di bawah pelbagai nama dan pena kerana selepas Illuminati mula dikenali, Weishaupt dan rakan-rakan komplot bermula operasi dengan nama lain.

Pada tahun 1784 Weishaupt telah mengeluarkan arahan untuk Revolusi Perancis. Seorang penulis Jerman bernama Zwack telah meletakkan perintah ini ke dalam bentuk buku yang mengandungi cerita keseluruhan dan rencana Illuminati Weishaupt's. Salinan buku ini telah dihantar ke Illuminati di Perancis, yang diketuai oleh Robespierre yang telah didelegasikan untuk mencetuskan Revolusi Perancis tetapi ketika di dalam perjalanan beliau telah terbunuh di panah petir ketika dia dalam perjalanan dari Jerman ke Perancis. Polis mendapati dokumen subversif berada padanya dan memberikan kepada pihak yang berkuasa pada masa itu.

Setelah diteliti plot perancangan tersebut Kerajaan Bavaria memerintahkan polis untuk melakukan serangan lodge Weishaupt yang terancang di Grand Orient dan rumah rakan-rakannya yang paling berpengaruh. Semua bukti tambahan untuk meyakinkan kerajaan bahawa dokumen-dokumen dan salinan asli dari konspirasi yang mana Illuminati merancang menggunakan perang dan revolusi.

Pada 1785, Kerajaan Bavaria melarang Illuminati dan menutup lodge-lodge dari Grand Orient. Pada tahun 1786, mereka menerbitkan semua butiran tentang konspirasi ini dengan judul Bahasa Inggeris "The Original Writings of the Order and Sect of the Illuminati". Salinan dari seluruh konspirasi dihantar kepada semua ketua Gereja dan Negara di Eropah. Namun kekuatan Illuminati begitu besar sehingga peringatan ini diabaikan.

Namun demikian, Illuminati menjadi kata yang kotor dan mula bergerak secara diam-diam.
Pada masa yang sama, Weishaupt memerintahkan untuk menyusup ke dalam lodge-lodge Blue Masonry dan membentuk masyarakat mereka sendiri di semua persatuan rahsia mereka.

Dalam rangka untuk menyusup ke dalam lodge Masonik di United, Weishaupt menjemput John Robison ke Eropah. Robison adalah seorang Mason peringkat tinggi dalam Scottish Scotland. Dia adalah seorang profesor falsafah alam di Universiti Edinburgh dan setiausaha dari The Royal Society of Edinburgh. Robison tidak tertipu dengan tujuan dari Illuminati untuk mencipta kediktatoran baik hati tetapi dia tetap reaksi terhadap dirinya sendiri dengan baik sehingga dia diamanahkan dengan salinan konspirasi untuk belajar dan menyimpannya.

Akibat amaran tentang Illuminati diabaikan, Revolusi pecah pada tahun 1789, seperti yang dijadualkan oleh Weishaupt. Dalam rangka untuk memperingatkan kerajaan lain untuk bahaya mereka, Pada tahun 1789 Robson menerbitkan sebuah buku berjudul "Bukti dari Persekongkolan untuk Menghancurkan Semua Kerajaan dan Agama-agama", tapi amaran itu juga diabaikan.

Setelah pendedahan mengenai Illuminati di Bavaria, Illuminati diusir lebih jauh dan mulai mengambil pelbagai nama seperti The Revolusi Perancis Club . Mereka akhirnya memperolehi nama baru mereka iaitu Jacobin Club."The Jacobin Club" bertemu secara rahsia dan akhirnya berbangga apabila mereka terdiri dari kalangan yg berpendidikan dan paling berpengaruh di Perancis yg terdiri di antara 1.300 ahli. Kaum Jacobin bersumpah untuk menghancurkan sistem monarki, serta lembaga-lembaga lain yang sudah ada dan berusaha untuk mendirikan apa yang mereka panggil 'New World Order', atau 'Universal Republic'.

Kemudian penyihir terkenal Cagliostro mula menyertai Illuminati pada tahun 1783 dan beberapa tahun kemudian beliau telah menyatakan hasratnya kepada paderi Katholik tentang penyertaannya.

'Cagliostro' adalah Agen Templar dan kerana itu beliau menulis surat kepada Freemason London bahawa sudah sampai waktunya untuk memulakan kerja pembinaan semula Temple of the Eternal. Beliau telah dimasukkan ke dalam sebuah Masonry Scottish baru yang di panggil 'The Egyptian' dan berusaha untuk memulihkan semula penyembahan misteri terhadap 'Isis'.

Mason meresapi Rakyat Amerika




Di Amerika Syarikat, lingkaran Masonic pertama mulai muncul pada tahun 1733, pada saat Revolusi Amerika, hampir 150 lodge ada di seluruh tanah jajahan itu.

Perang Revolusi Amerika (1775-1783) atau American War of Independence bermula sebagai perang antara Kerajaan United Kingdom dan tiga belas bekas jajahan Inggeris di Amerika Utara dan menyimpulkan dalam perang global antara beberapa kuasa besar Eropah.

1789-1797 George Washington, Presiden pertama Amerika Syarikat? Confirmed Mason. Dimulai: 4 Nov 1752, Fredericksburgh Lodge No 4, Fredericksburg, Virginia. Brother Washington menjadi Worshipful Master pada tarikh 20 Disember 1788 dan dilantik Presiden Amerika Syarikat pada tarikh 30 April 1789, menjadi yang pertama setakat ini secara serentak Presiden dan Master of his Lodge. Washington mengangkat sumpah jawatan sebagai Presiden, 30 April 1789, St Lodge No 1 dari New York City. (The New Age Magazine, January 1953, pg. 44) The New Age Magazine adalah penerbitan Masonik. Juga ahli Knights Of The Garter. Order of The Garter adalah pemimpin teras dari Commitee Of 300. Washington adalah ahli dari Scottish Rite, melakukan 'Rite of the Mystic Tie' di kompleks gua berhampiran Winchester Virginia selama perang Perancis dan India. Amerika sama sekali tidak di dasarkan pada prinsip cara Kristian." (George Washington Treaty of Tripoli) George Washington merupakan antara Pencalonan 11 Hakim Mahkamah Agung. 6 dari 11 yang disahkan sebagai Mason.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...