Selasa, 17 April 2012

Membongkar Dua Rahsia 'Sulit' Terbesar siri 7 -Knight Templar dan 'Secret Societies'

Knight Templar dan 'Secret Societies'

Templar Signsecret societies

Pendapat popular tentang Knight Templar ialah kaitan mereka dengan 'secret societies' seperti Freemason dan Priory of Sion. Priory of Sion mungkin nama komersil yang digunakan, tetapi sebenarnya ia membayangi satu lagi kelompok rahsia yang benar-benar wujud, iaitu Rosicrusian. Kaitan di antara para Templar dan Freemasonry amat menarik sehinggakan terdapat darjat dan lodge di dalam Freemasonry didedikasikan kepada nama Knight Templar.

Siapakah sebenarnya Knight Templar ini?
Apa hubungan mereka dengan Freemasonry?

Kata kunci kepada Knight Templar dan Freemasonry tidak boleh tidak adalah, KABBALAH.

Sebenarnya, Knight Templar adalah satu lagi 'secret societies' yang ditubuhkan untuk satu misi rahsia di Jerusalem (Baitul Maqdis). Mereka bukanlah baru belajar dan mengetahui tentang ajaran sesat Kabbalah selepas Perang Salib, tetapi merekalah para rahib Kabbalah dari kalangan orang-orang Eropah yang menyertai kultus penyembah Iblis. 'Kuil Sulaiman' yang dicantumkan ke dalam nama rasmi mereka Pauperes commilitones Christi Templique Salomonis, atau "Poor Fellow-Soldiers of Christ and the Temple of Solomon" adalah berkait rapat dengan organisasi kelompok rahsia mereka.

'Kuil Sulaiman' bukanlah identiti orang-orang Kristian jika hendak membincangkan Holy Land. Lebih meyakinkan jika mereka meletakkan nama seperti Church of the Holy Sepulchre atau Jesus's Tomb atau True Cross jika hendak mengaitkan destinasi bagi tujuan misi mereka. 'Kuil Sulaiman' adalah lebih dekat dengan orang-orang Yahudi, yang mengimpikan Solomon' Temple mereka dapat dibina kembali di atas runtuhannya yang beberapa kali dimusnahkan oleh raja-raja yang menjajah mereka seperti Nebuchadnezzar dari Kerajaan Babilon dan Titus dari Kerajaan Rom.'Kuil Sulaiman' adalah salah satu lambang dalam Freemasonry, dan memang tujuan mereka untuk merampas Holy Land bagi melaksanakan agenda tersembunyi mereka. Tetapi ada satu misi terahsia Knight Templar dan misi ini bercampur baur antara kehendak gereja dan kelompok rahsia yang berusaha untuk mengawal gereja. Untuk memilih 'kunci' yang tepat bagi membuka peti harta Knight Templar ini, kita juga mestilah mengkaji sejarah gereja dan apa yang menakutkan mereka selama ini.

Gereja Roman Katolik adalah sebuah institusi Kristian yang mempercayai prinsip-prinsip Kristian yang termaktub secara rasmi setelah Persidangan Nicea. Sebenarnya di dalam dunia Kristian, terdapat beberapa lagi institusi selain Katolik seperti Gereja Ortodoks, Gereja Protestan, Gereja Mormon, Gereja Timur dan Gereja Koptik Mesir.

Paderi ortodoks rusia
Gereja Ortodoks Rusia

Tetapi Gereja Roman Katolik adalah aliran yang dominan dan majoriti dalam dunia Kristian.Gereja Roman Katolik umumnya terkenal dengan kepercayaan Trinitinya iaitu mempercayai Nabi Isa a.s adalah sebati dengan Tuhan dan beliau juga adalah salah satu dari tiga entiti 'Tuhan' (Triniti) selain Tuhan Bapa dan Roh Kudus. Ini adalah kepercayaan pokok dalam Kristian aliran Katolik. Sejak beratus tahun Paus dan para Biskup mempertahankan kepercayaan ini dengan melancarkan pelbagai 'Perang Salib' seperti Perang Salib Albigensian (1208-1229), oleh Paus Innocent III, Pengepungan Cathar di Montsegur 1243 dan lain-lain termasuk Perang Salib yang 'teragung' menentang orang-orang Islam.

Persoalannya adakah kepercayaan Triniti sebenarnya adalah ajaran Nabi Isa a.s atau satu ajaran lain yang diada-adakan?

Ini adalah satu misteri yang kadangkala tidak dapat dijawab oleh paderi sendiri. Kerapkali jawapan yang diberi, ia tertulis dalam Bible.

Adakah benar-benar ia wahyu datang dari Tuhan?
Adakah Bible benar-benar menuliskannya begitu sejak dari era Jesus dan para sahabatnya?
Adakah Bible (Bible yang dipakai oleh Gereja Katolik sekarang) itu sendiri adalah Bible yang asal, yang ada di tangan Nabi Isa a.s dan para Hawariyyun?

SEBENARNYA TERDAPAT BANYAK LAGI BIBLE YANG LAIN, seperti Didache, Barnabas, Thomas dan Mathias (sekadar menyebutkan beberapa nama). Bible yang lain ini dianggap palsu, menyimpang, tidak asli atau dongeng. Mereka menggolongkannya ke dalam istilah seperti Gnostik atau Apocrypha. Bible yang diiktiraf ialah empat Bible yang ditulis oleh Matthew, Mark, Luke, John; yang digelar Canonical Bible atau Injil Kanonik. Sebenarnya Bible yang empat itu bukanlah yang asli, malah ia adalah tulisan kompilasi oleh penulis-penulis Injil itu sendiri. Bible yang dijadikan rujukan Bible yang empat itu asalnya bertulisankan Greek dan bukannya Aramaik (iaitu bahasa Nabi Isa dan para sahabatnya).

Dimanakah kitab-kitab Injil yang berbahasa Aramaik itu pergi? Setidak-tidaknya berbahasa Yahudi (Hebrew/Ibrani)?

PADA UMUMNYA TIDAK ADA PADA HARI INI. Bible ditulis dalam banyak bahasa dan penafsiran yang pelbagai. Tidak ada satu pun Bible yang tertulis seperti mana asalnya di tangan Nabi Isa a.s atau para sahabatnya itu sendiri.

Tidak seperti AlQuran, AlQuran pada hari ini adalah AlQuran 1400 tahun dahulu, tidak berubah ayat atau makna sedikit pun.Kita perlu belajar sejarah Bible,untuk menghidu ketakutan para paderi Katolik seterusnya mencari kunci yang sesuai untuk membuka peti harta karun Knight Templar.

Pada sambungan artikel yang akan datang, kita akan lihat pula mengenai sejarah bible, sama-sama kita saksikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BLOG PILIHAN