Ahad, 6 September 2015

Presiden Chechnya Perintahkan Polis Dan Tentera Sholat Shubuh Berjamaah Di Masjid



Presiden Republik Chechnya Ramzan Akhmadovich Kadyrov mempunyai dasar yang banyak mendapatkan penghargaan dari masyarakat Muslim dunia. Antaranya, iaitu mewajibkan bagi polis dan tentera untuk solat Subuh dan Isya berjamaah di masjid.

Ramzan Akhmadovich Kadyrov memang dikenali sebagai presiden yang mempunyai akar ideologi Islam yang kuat. Lahir di Tsentoroi, Chechen-Ingush ASSR, Chechnya, 5 Oktober 1976, jadi usianya saat ini baru 39 tahun. Meski memimpin Chechnya belum sampai 10 tahun, Ramzan Akhmadovich Kadyrov telah banyak memperlihatkan karya pemerintahan yang menakjubkan.

Dibawah kepemimpinanya Chechnya merupakan negara dengan tahap pembangunan yang membuat takjub dunia. Negara yang sebelum ini hancur porak-poranda kerana perang kini bertukar menjadi negeri yang indah dan bersih.

Ayah Ramzan bernama Akhmad Kadyrov yang merupakan seorang Ulama sekaligus Mufti Pejuang Chechnya pada masa perang dan dilantik menjadi Presiden Republik Chechnya yang pertama, dua masa jabatan sebelum beliau.

Keluarga Kadyrov adalah keluarga yang disegani oleh masyarakat Chechnya dan kerajaan Rusia. Jadi jangan hairan bila anda ke Cehchnya akan melihat pemandangan yang sangat luar biasa, iaitu para polis dan tentera berbondong-bondong menuju masjid ketika azan berkumandang.
[Islamedia]

 

0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...